Podmínky poskytovaných služeb

I.
Objednání a průběh terapie

  1. K individuálnímu sezení se klient/ka objednává a do terapie vstupuje dobrovolně a s plnou zodpovědností za tento krok. Objednání individuální práce druhou osobou z principu není možné, vyjma specifických situací (klient/ka má o terapii zájem, ale není např. z technických či zdravotních důvodů objednání schopna).
    Setkání párová a rodinná vyjednává v páru, či rodině, zmocněná osoba, která zároveň zodpovídá (zejm. před prvním sezením) za předání všech potřebných informací partnerovi/partnerce, resp. dalším členům systému.
  2. K úvodnímu sezení se klient/ka objevnává elektronicky pomocí přihlašovacího formuláře, nebo přes e-mailovou schránku info@arteps.cz. Další podrobnosti budou komunikovány e-mailovou, případně telefonickou cestou. Všechna další sezení jsou dojednávána individuálně osobně, ev. stejnými kanály uvedenými výše.
  3. Objednávka sezení je závazná. Objednáním terapie se klient/ka zavazuje dodržovat Podmínky poskytovaných služeb a potvrzuje tak též, že se s nimi seznámil/a.
  4. Komunikace emailem či telefonem (primárně sms či WhatsAppem s ohledem na ponechání telefonu v tichém režimu po většinu pracovní doby) slouží především k dojednání technických detailů (čas dalšího sezení, omluvy z účasti apod.). Krizová intevence, telefonické konzultace apod. nejsou poskytovány bez předchozí, a zpravidla výjimečné, domluvy.
  5. Úvodní sezení, respektive několik prvních setkání, slouží principielně k potvrzení indikace (důvodnosti a vhodnosti) plánované péče a vyjednání základních obrysů terapeutické zakázky – cílů psychoterapie, jež se mohou v dalším průběhu zpřesnit, či upravit.
  6. Samozřejmostí je možnost terapeuta či klienta/klientky terapii v kterémkoliv bodě svobodně ukončit. Od tohoto legitimního kroku zároveň vzájemně očekávejme otevřenost v komunikaci a možnost takový záměr společně probrat a uzavřít všechna potřebná témata k dobře ošetřenému rozloučení.
  7. Standardní délka sezení je 60 minut. Kruciálním předpokladem je dochvilnost, jako jedna z nedílných součástí terapeutického procesu, byť je samozřejmé, že vnější okolnosti mohou naše záměry zhatit. Čas určený pro každé setkání je však pevně dán a záleží jen na Vás, zda jej využijete, či nikoliv. Dorazíte-li k sezení se zpožděním 15 minut, musíte počítat s o 1/4 hodiny kratším časem na práci. Konec sezení je striktně určen předchozí domluvou.
    Časovou dotaci sezení můžeme v opodstatněných případech (sezení s menšími dětmi, přizvání dalších členů rodiny v průběhu terapie…) individuálně upravit. S modifikovanou délkou sezení je možno komunikovat adekvátní úpravu ceny setkání.
  8. Individuální sezení probíhají v intervalu 1 týdne, není-li z opodstatněných důvodů dohodnuta jiná frekvence. Rodinná a párová setkání standardně plánujeme 1× za 3 až 4 týdny.

II.
Obecná pravidla

  1. Sezení jsou důvěrná (více viz GDPR a ochrana soukromí). Veškeré informace, materiály (např. kresby, fotografie scén pískoviště apod.) nebudou nikterak šířeny, bez písemného souhlasu klienta/klientky. Výjimkou je anonymní využití pro vzdělávaní a supervizní účely. Zákonnou povinností každého občana je pak orgánům činným v trestním řízení hlásit informace vedoucí k zabránění trestnému činu či přerušení jeho páchání. Z této oznamovací povinnosti není vyňat ani terapeut.
  2. Informace v párových a rodinných sezeních sdílíme společně. Standardní dohodou je předání informací, ke kterým nekterý s účastníků neměl přístup, na nejbližším společném sezení.
  3. Sezení s nezletilými klienty (do 18let věku) jsou opět chráněna důvěrností s výjimkou informací na něž se vztahuje oznamovací povinnost. Rodičům (mimo společná sezení a sdílení samotným klientem) jsou informace předávany jen v případě souvislosti s možností ohrožení života a zdraví klienta/klientky.
  4. Další samozřejmostí je účast obou stran na sezení ve střízlivém stavu. Vznikne-li důvodné podezření na intoxikaci klienta/klientky/klientů během sezení, je poskytovatel oprávněn sezení bez náhrady ukončit a případně, dle individuálního terapeutického kontraktu, ev. zcela přerušit další terapeutickou práci.
  5. Klineti a klientky se zároveň zavazují dodržovat případná individuálně ustanovená pravidla v rámci konkrétní terapeutické práce, např. v rámci terapeutického kontraktu.

III.
Hranice terapeutického vztahu

  1. S klienty se nescházíme v jiných prostorech, než je terapeutická místnost.
  2. Psychoterapeutická práce je vyloučena v případě předem formovaného blízkého (např. příbuzenského či jinak interesovaného) vztahu s klientem/klientkou/klienty, který by vylučoval nestranost a tím pádem efektivitu péče.
  3. Vyjde-li najevo, že s klientem/kou sdílíme společné aktivity, kolegy, přátele… budeme tyto skutečnosti otevřeně komunikovat a závěry zohledníme pro další pokračování/ ukončení terapie.
  4. Samozřejmostí otevřené komunikace je i možnost předávat/ přijímat kritické poznámky. Zcela vyloučené je jakékoliv násilí či vulgární projevy. Klient (stejně jako terapeut) za své jednání a všechny důsledky z něho plynoucí nese plnou zodpovědnost.

IV.
Platba sezení

  1. Platba sezení probíhá bezhotovostně na č.ú. zaslané e-mailem klientovi. Splatnost sezení je nejméně 24 hodin před jeho začátkem. Úhrada sezení na místě v hotovosti není možná.
  2. Klient/ka je povinen/na uhradit v plné výši každé sezení, a to i zpětně, které řádně nezruší více jak 24 hodin před jeho sjednaným začátkem.
  3. Řádným odřeknutím terapeutického sezení se rozumí informace klienta/klientky o tomto kroku učiněná s předstihem více jak 24 hodin před sjednaným začátkem sezení a předaná písemnou formou (na e-mail info@arteps.cz nebo sms/WhatsAppovou zprávou na telefonní číslo dojednané pro vzájemnou komunikaci).
  4. V případě opakovaně rušených sezení či pozdních úhrad si poskytovatel služeb vyhrazuje právo ukončit bez náhrady spolupráci, případně žádat proplacení až 3 plánovaných sezení v popředné platbě.